به تبليغات 118 خوش آمدید
مشخصات آگهی

گوسفند زنده

گوسفند زنده
متاسفانه این آگهی منقضی شده است
این روزها گوسفند زنده یکی از دام هایی به شمار می رود که خرید و فروش آن از دیگر انواع دام ها سبقت گرفته است. گوسفند را اگر بخواهیم با دیگر دام ها مقایسه کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که دلایل زیادی باعث شده اند که این نوع دام بیش ترین تعداد معامله را به خود اختصاص داده باشد. اولین دلیل این امر آن است که گوسفند زنده جثه متوسطی دارد به عنوان مثال، عده ای هستند که به جای خریدن گوشت، می خواهند خودشان یک دام زنده بخرند و ذبح کنند. این کار علاوه بر این که گوشت مورد نیاز آن ها را تامین خواهد کرد، باعث می شود که آن ها از سایر محصولات دام نیز استفاده کنند. به عنوان مثال کسی که گوسفند ذبح می کند، علاوه بر این که گوشت مورد نیاز خود را تامین کرده است، محصولاتی مانند کله و پاچه ، پوست، جگر، قلوه، دل، سیرابی و غیره را نیز به دست خواهد آورد. گوسفند با داشتن جثه ای متوسط نسبت به دام های بزرگ تر مانند گاو و گوساله ذبح آسان تری دارد و همچنین با نیاز خانواده ها مطابقت بیش تری دارد، به خاطر این که مقدار گوشتی که از کشتن گاو یا گوساله به دست می آید خیلی بیش تر از نیاز خانواده ها است.

برخی از نژاد های گوسفند در ایران

گوسفند شال

این گوسفند ذاتا بومی منطقه بوئین زهرا در استان قزوین می باشد. این گوسفند یکی از بهترین نژاد ها در میان گوسفندان سنگین وزن ایران و حتی دنیا می باشد. این گوسفند به سرعت رشد می کند و میزان زیادی هم شیردهی دارد. این گوسفند برای قربانی کردن بسیار مناسب می باشد. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که یک قوچ شال در مدت زمان یک سال، حدود 3 کیلوگرم و یک میش شال در مدت یک سال حدود یک کیلوگرم پشم تولید می کند.

گوسفند نژاد قره گل

گوسفندان نژاد قره گل دارای پوستی نرم و لطیف می باشند. پشم های این نوع از گوسفندان مجعد و ظریف می باشد و با توجه به نرمی خاصی که دارد برای تولید کردن محصولاتی مانند پالتو و کلاه بسیار مناسب است. این گوسفند از بهترین گوسفند های نژاد پوستی در ایران می باشد که دست و پای کشیده دارد که باریک و ظریف نیز هستند. پشم های این گوسفند رنگ خاصی دارد و به صورت تارهای نازک و بلند و کم پشت روی بدن این نوع گوسفند می روید. برای کسانی که می خواهند از پوست این گوسفند استفاده کنند بهتر است که از بره های جوان تر که پوست مرغوب تری دارند خریداری کنند.

گوسفند نژاد قزل

گوسفند نژاد قزل از بهترین نوع گوسفندان شیری در ایران محسوب می شود. این نوع از گوسفند زنده تولید شیر بسیار بیش تری نسبت به سایر نژادها دارد و معمولا دارای لگنی بزرگ و پهن و بدنی ظریف می باشد. در این گوسفند، شکل پستان ها به صورت قرینه می باشد و از شکل پستان آن ها می شود فهمید که بسیار پر شیر هستند. این گوسفند مهم ترین نوع در میان گوسفندان نژاد شیری در ایران است.

گوسفند نژاد ماکویی و بلوچی

گوسفندان نژاد ماکویی و بلوچی در میان گوسفندان پشمی، بهترین محسوب می شوند. این گوسفندان کمک بسیار زیادی به صادرات پشم ایران داشته اند. شاید برای شما دانستن این نکته بسیار جالب توجه باشد که بیش ترین صادرات بعد از نفت مربوط به پشم خام می باشد که گوسفندان نژاد ماکویی و بلوچی سهم زیادی در این صادرات دارند. این گوسفند ها دارای بدنی کشیده هستند و نسبت به نژاد گوشتی باریک تر هستند. پشم این گوسفندان به شکل بسیار فشرده در تمام قسمت های بدن آن ها قابل رویت می باشد.

در پایان باید توجه داشته باشید که برای خرید گوسفند زنده باید نیاز خودتان را بشناسید و بر اساس آن تصمیم به خرید کنید. به عنوان مثال اگر به شیر زیادی احتیاج دارید گوسفند قزل و اگر پشم زیادی نیاز دارید گوسفند بلوچی و ماکویی مناسب حال شما می باشند.

صادرات گوسفند زنده

خوشبختانه کشور ما یکی از کشور هایی است که مرتع های حاصلخیز زیادی دارد و همین امر سبب شده است تا در پرورش انواع دام از جمله گوسفند زنده، جایگاه خوبی داشته باشد. ایران علاوه بر این که قادر است نیازهای داخلی در زمینه ی دام را برطرف کند، صادرات انواع گوسفند زنده را نیز انجام می دهد. صادرات دام به کشور های خارجی، یک تجارت خوب است که باعث می شود ارز زیادی وارد کشور شود و محرکی باشد برای اقتصاد کشور. به دلیل این که با ارزی که از طریق صادرات دام به داخل کشور وارد می شود، می توان کارهای زیادی انجام داد. به عنوان مثال ایجاد اشتغال یکی از کارهایی است که نیازمند داشتن منابع مالی مناسب است و صادرات دام می تواند تا حدی به این نیاز پاسخ بدهد. البته ناگفته نماند که صادر کردن گوسفند زنده مشکلاتی هم دارد. گرفتن مجوز برای این کار، خیلی کار آسانی نیست. همچنین برای صادر کردن گوسفند زنده، باید آن ها را قرنطینه کرد، یعنی گوسفندهای صادراتی باید مدت زمان دو هفته برای شناسایی دام های ضعیف تر در قرنطینه باشند که این کار هزینه می برد. جابه جا کردن دام ها نیز یکی از مشکلاتی است که موقع صادرات دام می تواند به وجود بیاید. در مدت جابه جایی نیز دام ها به غذا نیاز دارند که باز هم در این جا هزینه ی زیادی برای صادر کننده ممکن است داشته باشد. همچنین باید این نکته را هم عرض کنیم که بیمه ی خاصی وجود ندارد که دام ها را در حین جابه جایی برای صادر کردن، تحت پوشش خود قرار دهد و ریسک این کار بر عهده ی شخص صادر کننده خواهد بود. اگر دولت سعی کند که در این مورد چاره ای بیندیشد و با رایزنی کردن با برخی از بیمه ها، امکان بیمه شدن دام های صادراتی را فراهم کند، صادرات دام قطعا گسترش بیش تری پیدا می کند.

بسیار خب خرید و فروش گوسفند زنده را تا سطح صادرات هم بررسی کردیم. اما در پایان لازم است توضیحاتی را برای کسانی که می خواهند یک گوسفند زنده برای قربانی کردن و یا برای تامین گوشت مورد نیاز خانواده و بستگانشان، خریداری کنند بدهیم. خیلی از مردم زمانی که گوسفند زنده را می خرند، به یکباره یادشان میفتد که کار ذبح دام را بلد نیستند. کسی که می خواهد دام را ذبح کند باید تجربه و مهارت این کار را داشته باشد و کار آسانی هم نیست. عده ی قلیلی از مردم هستند که توانایی و تجربه ی این کار را دارند. پس بهتر است قبل از این که می خواهید گوسفند زنده یا هر دام دیگری را خریداری کنید، یک نفر که توانایی این کار را دارد در مد نظرتان داشته باشید. البته اگر شما چنین شخصی را در میان نزدیکان خود سراغ ندارید، جای نگرانی برای شما نیست، چون که خیلی از مراکز فروش دام زنده، قصاب هایی هم دارند که اگر دام را از آن ها خریداری کرده باشید، آن ها قصاب های ماهر و باتجربه ی خود را برای قربانی کردن دام به محل مورد نظر شما می فرستند تا آن ها دام شما را ذبح کنند و بدون هیچ نگرانی تحویل شما بدهند.


اطلاعات آگهی
آدرس ایمیل: [protected]
تاریخ انقضاء: چهارشنبه, 22 شهریور 1402
موقعیت آگهی: تهران
آدرس: انتهای اتوبان ستاری – شمال میدان دانشگاه – ۱ کیلومتر به سمت غرب جنت آباد یا باکری – نبش خیابان کشاورز - درب سفید باغ انار
کد آگهی : 10063095
بازدید: 419
۵۵ ماه پیش
تازه های کشاورزی دامپروری

فروش ویژه کود ارگانیک ورمی کمپوست و کرم خاکی

فروش ویژه کود ارگانیک ورمی کمپوست و کرم خاکی

تهران ۵ روز پیش
کود NPK ، سم ، بذر ، نهال ، نشا ، سم پاش

کود NPK ، سم ، بذر ، نهال ، نشا ، سم پاش

تهران ۵ روز پیش
طراحی و اجرای فضای سبز و سیستم های آبیاری

طراحی و اجرای فضای سبز و سیستم های آبیاری

تهران ۵ روز پیش
فروش ویژه کود آلی و شیمیایی در سایت شیمی کشت

فروش ویژه کود آلی و شیمیایی در سایت شیمی کشت

قزوين ۲ هفته پیش
توله سامویید

توله سامویید

تهران ۲ هفته پیش
فروش کود های کشاورزی در سایت شیمی کشت

فروش کود های کشاورزی در سایت شیمی کشت

بوشهر ۲ هفته پیش
کود پودری سولفات پتاسیم

کود پودری سولفات پتاسیم

كرمان ۳ هفته پیش
فروش ویژه توله و بالغ ژرمن شپرد شولاین و ورک لاین

فروش ویژه توله و بالغ ژرمن شپرد شولاین و ورک لاین

تهران ۴ هفته پیش
فروش سامویید-قیمت سامویید

فروش سامویید-قیمت سامویید

كرج ۲ هفته پیش
فروش سامویید بالغ توله

فروش سامویید بالغ توله

تهران ۲ هفته پیش
کود هیومیک اسید گرانول

کود هیومیک اسید گرانول

لرستان ۳ هفته پیش
ژرمن شپرد تخصص ماست

ژرمن شپرد تخصص ماست

تهران ۱ ماه پیش
کود هیومیک اسید و کود مرغی

کود هیومیک اسید و کود مرغی

مركزي ۱ ماه پیش
خاک لئوناردیت

خاک لئوناردیت

آذربايجان شرقي ۱ ماه پیش
کود کامل 2-1-2 گرانوله

کود کامل ۲-۱-۲ گرانوله

يزد ۱ ماه پیش
کود 10 52 10  پودری

کود ۱۰ ۵۲ ۱۰ پودری

كرمان ۱ ماه پیش
کود 36-12-12 پودری

کود ۳۶-۱۲-۱۲ پودری

يزد ۱ ماه پیش