به تبليغات 118 خوش آمدید

خرید منبع تغذیه بدون وقفه و یو پی اس فاران

همواره در امور پزشکی این جمله مطرح است که پیشگیری بهتر ازدرمان است. اما این جمله در تمام موارد دیگر نیز متواتر است از جمله در صنعت. در صورتی که شما از تجهیزات و وسایل دیجیتال و برقی خود محافظت نکنید و دچار خرابی شوند  هزینه ای که برای تعمیر صرف خواهید کرد بسیار  بیشتر از  هزینه نگهداری و محافظت از آنها خواهد بود. پس در این مورد هم پیشگیری از بروز خرابی بهتر از  تعمیر و یا تعویض وسایل برقی و خانگی خواهد بود. یکی از این موارد پیشگیری در مورد وسایل برقی استفاده از یو پی اس می باشد.. این دستگاه ممکن است در ابتدا به نظر هزینه بر باشد ولی در ادامه بسیار از لحاظ مالی به سود شرکت استفاده کننده خواهد بود.

خرید منبع تغذیه بدون وقفه و یو پی اس فاران

منبع تغذیه بدون وقفه یا یو پی اس چیست و چه وظایفی دارد؟

از زمان ورود کامپیوتر به زندگی انسان همواره قطعی برق باعث ایجاد مشکلاتی مانند: خرابی سخت افزاری و مشکلات تجهیزات و یا ایراد های نرم افزاری مانند پاک شدن دیتا یا پروژه در حال انجام شده است. برای این منظور دستگاهی به نام یو پی اس طراحی شد که این دستگاه مابین برق شهری و تجهیزات الکتریکی قرار می گیرد ودارای یک منبع تغذیه می باشد که این منبع معمولا باتری می باشد. این دستگاه در صورت نوسان و یا قطع برق سریعا وارد مدار شده  و از ایجاد آسیب به تجهیزات و وسایل برقی جلوگیری می کند.

خرید منبع تغذیه بدون وقفه و یو پی اس فاران

دستگاه یو پی اس دارای چه اجزایی می باشد؟

این دستگاه به طور کلی از هر نوع و مدلی که باشد از قسمت های زیر تشکیل شده است:

  1. یکطرفه کننده شارژ: این دستگاه باعث می شود که باتری های این دستگاه فقط در هنگام اتصال به برق شهری شارژ شوند و در مواقع دیگر به تامین برق سایر دستگاه ها بپردازند.
  2. باتری: که قدرت و تعداد این باتری به نوع یو پی اس و مدت زمانی که لازم است برق برای تجهیزات برقی تامین کند بستگی دارد.
  3. تبدیل کننده DC به AC که این مورد تقریبا در همه این تجهیزات مشترک می باشد. البته در مدل جدید این دیوایس ها که دارای اینورتر هستند این قسمت دیجیتالی و کوچکتر شده است.
  4. کلید: که این کلید از جنسی باید باشد که انتقال دهنده جریان برق نبوده  یا به اصطلاح غیر هادی باشد.


خرید یو پی اس فاران چرا به نفع مشتریان و کاربران می باشد؟

در خرید تجهیزات برقی علاوه بر اینکه شما باید برند و نوع مناسب  را خریداری  کنید بلکه باید از فروشگاهی خرید کنید که در این زمینه حرفه ای بوده و در تمام زمینه ها از جمله فروش ، نصب و خدمات پس از فروش نیز عالی باشد. در بسیاری از مواقع افراد پول تجهیزات و امکاناتی را می دهند که هیچ استفاده ای در شرکت و شبکه  خود از آن نمی کنند. در بحث یو پی اس شرکت یو پی اس فاران با سنجیدن وسایل و تجهیزات برقی و دیجیتال و بررسی این مسئله که آیا  دیتا های شرکت شما برای شما تا چه حد ارزشمند است و بررسی این نکته که  در روز شما چند مورد ا انتقال وجه و خرید و فروش آنلاین دارید یو پی اس مناسب را برای شما پیشنهاد خواهند داد. این روش اولا از ایجاد مخارج اضافی جلوگیری میکند ثانیا از آسیب های احتمالی که در صورت ضعیف بودن این دستگاه ممکن است ایجاد شود ممانعت به عمل می آورد. پس خرید از این مجموعه به شما این اطمینان را خواهد داد که نه پول اضافی خرج کرده اید و نه یو پی اس نامناسب برای شبکه خود را انتخاب کرده اید.


 

استابلایزر چیست؟

این دستگاه در واقع نوسان گیر برق می باشد. چون استفاده از یو پی اس برای استفاده های خانگی مانند تلویزیون و یخچال صرفه اقتصادی نخواهد داشت. به همین منظور  این دستگاه طراحی و به بازار عرضه شده است. از طرف دیگر با توجه به افزایش مشتریان استفاده کننده از برق شهری و ایجاد نوسان در برق به ویژه در کشور ما آسیب به وسایل برقی که امروزه بسیار هم گران قیمت هستند دور از انتظار نمی باشد. پس استفاده از استابلایزر به جای یو پی اس در منازل ضروری به نظر می رسد.

خرید منبع تغذیه بدون وقفه و یو پی اس فاران

تفاوت کارکرد استابلایزر و یو پی اس:

در این بخش به نحوه عملکرد استابلایزر اشاره خواهیم کرد:

  1. تثبیت کننده برق ورودی: این دستگاه مابین برق شهری و برق ورودی به خانه ها قرار گرفته و تمام نوسانات و مشکلات برق در پشت سر این دستگاه قرار خواهند گرفت.
  2. در صورت ایجاد اتصالات کوتاه به هر دلیل از تمام دستگاه های خانه محافظت خواهد کرد.
  3. باعث صرفه جویی در مصرف برق شده  و به تبع هزینه برق نیز کاهش خواهد یافت. نوسان ولتاژ باعث گرم شدن موتور و بخش های مکانیکی  دستگاه ها شده و  منجر به استفاده بیشتر از جریان برق خواهد شد.
  4. حفاظت دستگاه ها از  ایجاد های  ولتاژ لحظه ای مانند: رعد و برق و اسپایک های لحظه ای

انواع استابلایزر:

مانند یو پی اس این دستگاه ها هم دارای انواع مختلف می باشند که در این بخش به آنها اشاره خواهیم کرد:

  1. استابلایزر رله ای: این نوع ساده ترین مدل این دستگاه می باشد که برای مصارف خانگی مناسب است. این دستگاه دارای یک ترانس می باشد که در ولتاژ های پایین و بالا وارد عمل شده و ولتاژ ثابتی را به دستگا های برقی تحویل خواهد داد. این مدل ها نسبت به استفاده از یو پی اس در خانه ارزانتر بوده و ارزانترین  مدل از این دستگاه ها می باشد.
  2. استابلایزر های سروو: این مدل معمولا برای مواردی که برق 3 فاز دارند استفاده می شود. عملکرد این مدل مانند مدل قبلی است با این تفاوت که چون با جریان قوی تری از برق سروکار دارد از موتوری  که هم نام خود دستگاه می باشد  استفاده میکند که این موتور  نوسانات برق با قدرت بالا را می تواند مدیریت کند. این مدل ها معمولا در مناطقی که دارای برق سه فاز هستند مورد استفاده قرار می گیرند.

استابلایزر های استاتیکی: این نوع نسل جدید و پیشرفته این دستگاه ها می باشند و می توان این نوع را هم رده با نسل جدید یو پی اس ها دانست. این مدل از ترانس و موتور استفاده نمی کند بلکه از میکرو سنسور هایی استفاده می کند که ریزترین نوسانات برقی را تشخیص داده و مرتفع می کند. این مدل گرانترین مدل از این دستگاه ها بوده و عمدتا برای دستگاه های گران قیمت و حساسی مانند دستگاه های پزشکی و صنعت