به تبليغات 118 خوش آمدید

چرا در ترکیه ملک بخریم؟ | راهنمای خرید ملک در ترکیه

در طی چند سال اخیر، خرید ملک در ترکیه بسیار باب شده است. خیلی از افراد به دلایل مختلف از جمله: مهاجرت، سرمایه گذاری، تحصیل و... تصمیم می گیرند که برای خود در ترکیه ملکی خریداری کنند.

خرید ملک در ترکیه یکی از جنجالی ترین موضوعاتی است که بسیاری با آن روبرو هستند. شما اگر کمی به این موضوع فکر کنید و یا اگر قصد مهاجرت به این کشور را داشته باشید، قطعا با چالش هایی روبرو می شوید. چالش هایی که هر کدام می تواند نظر و حتی هدف شما را تغییر دهد. آیا مهاجرت به ترکیه کار درستی است یا اینکه خرید خانه در این کشور، کار ساده ای است یا خیر، اولین سوالات و چالش هایی است که با آن، روبرو می شوید.

راهنمای خرید ملک در ترکیه

به یاد داشته باشید که اولین گام برای این که بتوانید خرید موفقیت آمیزی در زمینه املاک داشته باشید، توجه به نوع ملک مورد نظر است.

بسیاری از ایرانیان خرید خانه را به اجاره کردن آن ترجیح می دهند. اگر تصمیم خود را برای خرید ملک در ترکیه گرفته اید، تبریک می گوییم چرا که راه را درست آمده اید. در این مقاله قصد داریم تا به شما بگوییم که چرا باید در ترکیه ملک خریداری کنید.

کشور ترکیه

قبل از این که وارد بحث شیرین خرید ملک در ترکیه شویم، بهتر است از کشور ترکیه کمی بیشتر بدانیم.

ترکیه کشوری با آب و هوای مناسب و دلپذیر می باشد. میراث فرهنگی و سواحل این کشور، از حیث زیبایی بی نظیر هستند. از نظر تجاری و اقتصادی کشور ترکیه روز به روز در حال پیشرفت و توسعه می باشد. شاید یکی از دلایلی که موجب شده تا این کشور به یکی از پرطرفدارترین کشورها در بین ایرانیان قلمداد شود، همین موضوع باشد.

علاوه بر این؛ کشور ترکیه امتیازات و تسهیلات زیادی را برای افراد خارجی که در این کشور سرمایه گذاری می کنند، در نظر گرفته است. تقریبا می توان گفت شرایط آسانی برای خرید ملک در کشور ترکیه برای سرمایه گذاران وجود دارد.

خرید ملک در ترکیه برای افراد خارجی

با توجه به تبصره 35 قانون املاک و اراضی در سال 2012، خرید ملک در ترکیه برای تمامی افراد خارجی مانعی نخواهد داشت. به دلیل رشد چشمگیر کشور ترکیه، بسیاری از سرمایه گذارن ترغیب شدند تا ملکی در این کشور برای خود خریداری کنند.

به خوبی می دانید که کشور ترکیه همسایه ایران است و مسلما برخی از آداب و رسوم آنان مشابه ایرانیان می باشد. این موارد باعث شد تا سرمایه گذاران ایرانی روز به روز تعدادشان در این کشور افزایش یابد.

آیا می دانستید با خرید خانه در ترکیه می توان برای دریافت پاسپورت آن اقدام کرد؟

بله درست شنیده اید. اگر شما ملکی را در کشور ترکیه خریداری کنید به راحتی می توانید پاسپورت این کشور را دریافت کنید. جالب تر از آن این است که با داشتن پاسپورت ترکیه می توان به 71 کشور جهان بدون داشتن ویزا سفر کرد.

پروسه دریافت پاسپورت کشور ترکیه تقریبا 3 ماه می باشد که ممکن است تا 5 ماه هم طول بکشد.

کشور ترکیه را یک کشور اوراسیایی می نامند به همین دلیل هرساله افراد زیادی از کشورهای اروپایی و آسیایی به این کشور مهاجرت می کنند.

افراد خارجی در کدام شهرهای ترکیه خانه می خرند؟

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که سرمایه گذاران ایرانی بیشتر در کدام یکی از شهرهای ترکیه خانه می خرند؟

قبل از هر چیز باید بدانید که خرید خانه در مناطق نظامی و بافت روستایی کشور ترکیه ممنوع است و هیچ فرد خارجی نمی توانند در این مناطق برای خود ملکی خریداری کند. از همین جهت بیشتر سرمایه گذاران به دنبال املاک لوکس و لاکچری هستند.

از جمله شهرهایی که سرمایه گذاران خارجی به خصوص ایرانیان، برای خرید ملک انتخاب می کنند، شهرهای: ازمیر، استانبول، آنکارا، آنالیا، فتحیه، بورسا و آنتالیا می باشد.

براساس آمار به دست آمده کشورهای ایران، عراق، کویت بیشترین سرمایه گذاران کشور ترکیه می باشد که هر ساله در حال افزایش می باشند.

راهنمای خرید ملک در ترکیه

اخذ اقامت ترکیه به واسطه خرید ملک

طبق اطلاعات به دست آمده از قانون دولت ترکیه: هر فرد خارجی که در ترکیه ملکی به ارزش 250 هزار دلار خریداری کند، می تواند اقامت این کشور را اخذ نماید. چنانچه ملک خریداری شده را به مدت 3 سال حفظ کرده و آن را نفروشد، جزو شهروندان کشور ترکیه محسوب شده و کارت شهروندی دریافت می کند.

خرید ملک در ترکیه سکوی پرتاب به کشورهای پیشرفته

بعد از این که موفق شدید پاسپورت کشور ترکیه را دریافت کنید، راه مهاجرت به انگلیس و یا حتی آمریکا برای شما هموار می شود. اکثر سرمایه گذاران به واسطه ویزای کسب و کار یا همان بیزینسی کشور ترکیه، به کشور انگلستان می روند و شهروندی بریتانیا را دریافت می کنند.

هزینه خرید ملک در کشور ترکیه چقدر است؟

برای مشخص کردن هزینه های خرید ملک در ترکیه باید بگوییم که با توجه به محله و نوع ملکی که شما خریداری می کنید، قیمت آن متغیر است. اما به طور کلی یک ملک متوسط به همراه یک اتاق خواب در شهر استانبول تقریبا 250 هزار لیر می باشد که امثال این ملک با توجه به نوع امکانات و نوع محله ممکن است به 300 هزار دلار هم برسد.

مزایای خرید ملک در کشور ترکیه

حال که با کلیت خرید ملک در ترکیه آشنا شده اید، وقت آن رسیده که بدانید خرید خانه در ترکیه چه مزایایی به دنبال دارد؟

  • پایین بودن قیمت املاک ترکیه نسبت به ایران
  • کیفیت بالای محصولات موجود در ترکیه
  • دسترسی آسان به وسایل حمل و نقل عمومی
  • فرصت های طلایی برای سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار در کشور ترکیه
  • تنوع املاک از جمله: ویلایی، ساحلی، آپارتمانی و ...
  • وجود مراکز خرید با عرضه بهترین برندهای روز دنیا

راهنمای خرید ملک در ترکیه

مدارک مورد نیاز برای خرید خانه در ترکیه

  • اخذ برگه پایان کار و پرداخت تمامی عوارض شهرداری
  • دو قطعه عکس
  • به همراه داشتن بیمه نامه
  • اصل و همچنین کپی وکالت نامه به همراه متن ترجمه شده آن با تایید وزارت خارجه
  • به همراه داشتن مترجم ( در صورت عدم تسلط به زبان ترکی استانبولی )
  • شناسنامه و کارت ملی ( ترجمه شده )

در این مقاله سعی کردیم تمام موارد ضروری مربوط به خرید ملک در کشور ترکیه را برای شما شرح دهیم. چنانچه سوالی در زمینه خرید ملک در ترکیه داشتید، می توانید با کارشناسان سایت آسیا ملک ارتباط بگیرید تا در اسرع وقت شما را راهنمایی کنند. از این که تا پایان همراه ما بوده اید، از شما بی نهایت سپاسگزاریم.

خرید ملک در ترکیه یکی از جنجالی ترین موضوعاتی است که بسیاری با آن روبرو هستند. شما اگر کمی به این موضوع فکر کنید و یا اگر قصد مهاجرت به این کشور را داشته باشید، قطعا با چالش هایی روبرو می شوید. چالش هایی که هر کدام می تواند نظر و حتی هدف شما را تغییر دهد. آیا مهاجرت به ترکیه کار درستی است یا اینکه خرید خانه در این کشور، کار ساده ای است یا خیر، اولین سوالات و چالش هایی است که با آن، روبرو می شوید.

به یاد داشته باشید که اولین گام برای این که بتوانید خرید موفقیت آمیزی در زمینه املاک داشته باشید، توجه به نوع ملک مورد نظر است.

بسیاری از ایرانیان خرید خانه را به اجاره کردن آن ترجیح می دهند. اگر تصمیم خود را برای خرید ملک در ترکیه گرفته اید، تبریک می گوییم چرا که راه را درست آمده اید. در این مقاله قصد داریم تا به شما بگوییم که چرا باید در ترکیه ملک