به تبليغات 118 خوش آمدید

نکات مهم آرایش چشم، ابرو و مژه

چشم ها از مهم ترین اجزای صورت به شمار می روند و تاثیر بسیاری در برقراری ارتباط و جذب افراد دارند. در حقیقت می توان چنین گفت که آرایش چشم و مژه و آرایش ابرو، اگر به روش اصولی انجام شود، شما را چندین برابر زیباتر نشان خواهد داد.

پیش از هر چیز، خوب است بدانید که آرایش چشم و مژه و آرایش ابرو انواع گوناگونی دارد و شما باید بر اساس مواردی همچون اندازه و فرم چشم ها، نوع پلک، فاصله میان دو چشم و رنگ آنها، بهترین سبک میکاپ را برای چهره خود انتخاب کنید.

نکات مهم آرایش چشم، ابرو و مژه

وسایل مورد نیاز برای آرایش چشم و ابرو

برای اینکه چشم های خود را به زیباترین نحو آرایش کنید؛ نیازی نیست که حتما از مواد آرایشی گران قیمت و ابزارهای مختلف استفاده کنید. چرا که در اینجا مهارت و خلاقیت شما بیشتر از هر چیز دیگری مطرح است.

باید بدانید که پرایمر یکی از ضروری ترین پیش نیازهای هر نوع آرایش است. پرایمر منافذ پوست را می بندد و باعث می شود میکاپ شما ماندگاری طولانی تری داشته باشد.

به منظور از بین بردن تیرگی چشم ها می توانید از کانسیلر کمک بگیرید. همچنین کانسیلر پوست را یکدست کرده و می تواند تا حدودی لکه ها و جای جوش ها را نیز به خوبی پوشش دهد.

مهم ترین اقدام به منظور آرایش چشم، خرید پالت سایه است. یک پالت سایه خوب باید تمام رنگ های مورد نیاز برای یک میکاپ ساده و شیک را در اختیار شما قرار دهد.

بنابرین بهتر است هنگام خرید پالت سایه، دقت کنید که دست کم رنگ های طیف قهوه ای را که بسیار پر استفاده هستند؛ دارا باشد. خط چشم و مداد چشم نیز از جمله وسایل ضروری به شمار می روند.

برای بلند و پرپشت تر نشان دادن مژه ها از ریمل استفاده کنید. به یاد داشته باشید که نوع ریمل را باید با توجه به مدل مژه هایتان انتخاب کنید. ریمل های حجم دهنده برای مژه های کم پشت و ریمل های بلند کننده برای مژه های کوتاه مناسب تر خواهند بود.

از دیگر لوازم بسیار کاربردی در آرایش چشم و مژه و آرایش ابرو که استفاده از آنها نتیجه مطلوبی را برای شما به ارمغان خواهد آورد؛ می توان به مواردی همچون مداد ریمل و ژل ابرو اشاره کرد.

وسایل مورد نیاز برای آرایش چشم و ابرو

آموزش مرحله به مرحله آرایش چشم

به طور معمول در تمامی مراحل میکاپ، آرایش چشم و مژه و آرایش ابرو سخت ترین و حساس ترین مرحله به شمار می رود.

بر این اساس، باید با تمرین زیاد به مرور زمان در این زمینه مهارت کافی کسب کنید تا بتوانید زیبایی حقیقی خود را به بهترین شکل ممکن آشکار نمایید.

اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که به میکاپ علاقه دارند و به تازگی می خواهید نکات آرایشی را یاد بگیرید؛ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با ترفندهای مهم و کاربردی آرایش چشم و مژه و آرایش ابرو آشنا شوید.

آموزش مرحله به مرحله آرایش چشم

مرحله اول: استفاده از پرایمر

پیش از هر چیز، ابتدا باید با کمک پرایمر پوست خود را برای آرایش آماده کنید. مقداری پرایمر را با نوک انگشتان تان بردارید و به آرامی بر روی تمام بخش های پلک پخش کنید. در این حین مراقب باشید که مواد آرایشی به چشم شما وارد نشوند.

پرایمر علاوه بر زیرسازی آرایش، باعث ماندگاری طولانی تر آن می شود. این محصول از پوست مراقبت کرده و خاصیت آبرسانی و ضد پیری نیز دارد. همچنین موجب می شود که پس از گذشت زمان، مواد آرایشی با یکدیگر ترکیب نشوند.

مرحله دوم: سایه زدن چشم

پس از آماده سازی پلک ها به کمک پرایمر، باید از سایه ای به رنگ طبیعی و متناسب با پوست تان به عنوان پایه آرایش استفاده کنید. در این مرحله به براش احتیاجی نیست و می توانید با نوک انگشت نیز سایه را روی پلک خود پخش کنید.

نکته قابل توجه این است که هنگام خرید پالت سایه، حتما دقت داشته باشید که پالت مد نظر شما بتواند تمام رنگ های مورد نیازتان را تامین کند تا به نتیجه رضایت بخش تری از آرایش چشم هایتان دست پیدا کنید.

 در مرحله بعدی باید روشن ترین رنگ سایه را برای قسمت داخل پلک ها انتخاب کنید. همچنین می توانید از هایلایتر یا سایه چشم براق و اکلیل استفاده کنید.

برای پشت پلک ها سایه ای انتخاب کنید که کمی تیره تر از رنگ پوست شما باشد. استفاده از سایه تیره باعث می شود چشم ها بعد پیدا کنند و زیباتر و خیره کننده تر دیده شوند.

به طور معمول از سایه تیره برای بخش بالای پلک و قسمتی که پلک دارای حالت چین خوردگی و خط عمیق است، مورد استفاده قرار می گیرد.

در آخرین مرحله، باید تیره ترین رنگ سایه را برای گوشه بیرونی چشم ها انتخاب کنید. این کار موجب می شود که چشم های شما چندین برابر گیرا و جذاب تر به نظر برسند.

سایه زدن چشم

مرحله سوم: کشیدن خط چشم

برای این بخش از کار می توانید از خط چشم و مداد چشم استفاده کنید. توصیه می شود کشیدن خط چشم را از خط مژه یا همان محل رویش مژه ها آغاز کنید.

اگر مبتدی هستید؛ از گوشه بیرونی چشم ها شروع کنید و خط را به صورت نقطه چین تا گوشه درونی ادامه دهید. سپس این نقاط را با خط چشم و مداد چشم به یکدیگر متصل کنید و برای دنباله، فرم دلخواه خود را بکشید.

مرحله چهارم: ریمل زدن

ریمل زدن چشم ها را سرحال تر نشان می دهد و باعث می شود مژه های شما پرپشت تر و بلندتر به نظر برسند. اگر دارای مژه هایی صاف هستید؛ بهتر است ابتدا با کمک فر مژه آنها را فر کنید.

ریمل زدن

آموزش آرایش ابرو

آرایش ابرو از مهم ترین مراحل میکاپ است که در چهره تاثیر بسیاری می گذارد. در این مرحله می توانید از مداد ریمل و ژل ابرو استفاده نمایید. اگر ابروهای نامرتبی دارید؛ ژل ابرو به حالت گرفتن آنها کمک خواهد کرد.

می توانید با مداد ریمل و ژل ابرو تمام نقص های ابروهایتان را به راحتی از بین ببرید و کاری کنید که ضخیم تر و زیباتر دیده شوند.