به تبليغات 118 خوش آمدید

شال و روسری در دنیای فشن

ممکن است هنگامی که صحبت از شال و روسری به میان بیاید، بیشتر ما به یاد خانم های مسلمان بیفتم. صحیح است که بخش عمده استفاده از این پوشش مربوط به مسلمانان است اما روسری یا شال جایگاه مشخصی در مد وفشن جهان دارند.

در بیشتر اوقات مصرف روسری ها برای بانوان است؛ همان طور که می دانید، بانوان نسبت به آن چه که می پوشند حساس اند و در انتخاب پوشش خود بسیار دقت می کنند و سلیقه زیادی به خرج می دهند.

افراد در تلاش اند که همواره روسری یا شال خود را، با بقیه لباس هایی که پوشیده اند یا رنگ پوست خود و یا... هماهنگ کنند و پی رو مد آن دوره باشند.

شال فشن و روسری فشن همواره در حال تغییر است و نیاز انسان ها نیز به آن تمام نشدنی است. پس همیشه خرید روسری برای افراد انتخابی سخت و دشوار است.

اما با دانستن و شناختن جایگاه روسری و شال در دنیا فشن، خرید و انتخاب بسیار راحت خواهد بود. بنابراین شما را دعوت می کنم که تا پایان این مقاله همراه ما باشید و از اطلاعات مفیدی آن بهره ببرید.

 نکات خرید شال و روسری

خرید شال و روسری هنگامی راحت می شود که چند نکته ساده رعایت شود. در مرحله اول باید پوشش های دیگری که می خواهید به همراه یک روسری استفاده کنید را بدانید.

تناسب رنگ شال و بقیه اجزای لباس ها، بسیار مهم است و می تواند در زیبا به نظر آمدن شما تاثیر به سزایی داشته باشد. بنابراین با شناخت رنگ های مکمل، می توانید ترکیبی بی نظیر از رنگ ها ر ا در پوشش خود به همراه شال داشته باشید.

نکته دیگری که باید رعایت شود، فصل است. اگر در فصل گرم سال هستید، از شال و روسری هایی با رنگ های روشن و جنسی نازک استفاده کنید. برای مثال جنس حریر، ساتن یا نخ.

اما برعکس اگر در فصول سرد سال به سر می برید، بدیهی است که باید شال های زخیم تری مانند مخمر و رنگ تیره سر کنید.

نکته بعدی، طرح روسری است؛ اگر مانتو شما طرح دارد یا شلوغ و دارای رنگ روشن است، بهتر است که از شال های تک رنگ و ساده استفاده نمایید. اما اگر عکس این قضیه درست بود، یعنی حالتی که مانتوی شما ساده است و هیچ طرحی ندارد، یک روسری طرح دار می تواند بسیار مفید و شیک واقع شود.

مد و فشن در شال و روسری

امروزه صنعت مد و فشن، بزرگ ترین جریانی است که به پوشش بسیاری از مردم جهان جهت و سمت و سو می دهد. شال و روسری نیز از این جریان مستثنا نیستند.

با دنبال کردن برخی از فشن شو ها می توان به وضوح دریافت که روسری ها چه نقش پر رنگی در مد امروزی ایفا می کنند.

این صنعت، با تنوعی بسیاری که در طرح و رنگ و اندازه روسری و شال ها ایجاد کرده است، دست هر سلیقه ای را برای گزینش باز گذاشته است.

قیمت شال و روسری

از قدیم گفته اند هر چقدر هزینه کنی همان قدر آش می خوری؛ برخی ها بر این عقیده اند که شال ارزان مقرون به صرفه تر از شال گران قیمت است.

اما اکثر روسری و یا شال های ارزان قیمت با کیفیت پایین تولید شده اند و ممکن است در مدت زمانی کوتاهی دچار مشکلاتی مانند پرز دادن، رفتن رنگ و پارگی شوند.

در خرید شال و روسری باید دقت داشت که از فروشگاه های مطمعن و با ضمانت این خرید را انجام داد. ممکن است هزینه آن نسبت به دیگر فروشگاه و ها جنس ها بالا تر باشد، اما عمر روسری که خریداری می شود به مراتب بالا تر می رود.

قیمت شال و روسری

برند های شال و روسری

حتما تا کنون نام برخی برند های معروف که در زمینه تولید شال و روسری فشن فعالیت دارند را شنیده باشید.

همان طور که در مطالب بالا نیز به آن اشاره شد، برند ها با طراحی های دقیق و بی نقص همواره در حال عرضه محصولات جدید و زیبا به بازار هستند.

دسته ای از برند های شناخته شده و مطرح جهان که در عرصه طراحی و تولید شال و روسری فعال هستند، به شرح زیر است:

1_Gucci

گوچی از شناخته شده ترین برند های جهان مد است که بیشتر افراد را به عنوان تولید کننده محصولات چرمی می شناسند. اما این شرکت با گذشت زمان فعالیت های خود را به طرف روسری ها نیز کشیده است.

2_ Aab

اگر به دنبال شال و روسری هایی هستید که در عین سادگی پی رو مد، بسیار شیک و زیبا باشد، تولیدات این برند را حتما در نظر داشته باشید.

چرا که روسری های برند Aab با توجه به شخصیت و حضور بانوان در جامعه، دست به طراحی می زند.

جدای از این ها، استفاده از الیاف طبیعی، ارزش شال ها  و روسری های این برند محبوب را بسیار بالا برده است.

روسری های برند Aab

3_ Naelofar

برند دیگری که در عرصه روسری و شال بسیار موفق عمل کرده، برند نیلوفار است. این برند از محبوب ترین برند ها نزد بانوان ایرانی است.

بنبان گذار برند نیلوفار، بانویی طراح لباس و خلاق در زمینه مد و فشن به نام نیلوفا است. او در سال 2014 این برند را تاسیس نموده اما در همین مدت کوتاه شاهد رشد و شکوفایی بسیار زیاد این برند بوده ایم.

4_ Haute

این برند، از بهترین برند های روسری و شال در جهان است. ملانی التورک (Melanie Elturk) بناین گذار این برند، با توجه به این که خود یک خانم محجبه است، برای بانوان مسلمان دیگر پوشش های زیبا و مناسبی تولید می کند.

کیفیت برند Haute، بی نظیر و طراحی های ملانی التورک روسری ها را تبدیل به بهترین های نوع خود کرده است.

ملانی با این کار نشان داده است که حجاب بانوان مسلمان محدودیت آن ها نیست و می توان با وجود حجاب، شیک پوش بود و از مد و فشن پی روی نمود.

در پایان نیز باید بگوییم که دنیای مد در زمینه شال و روسری بسیار گسترده است. شما می توانید با هر سلیقه ای، شال مورد نظر خود را بیابید.